Saturday 26 September 2020

Petua Asingkan Kuning Telur dan Putih Telur Dengan Kaedah Pantas dan Mudah!


Telur adalah salah satu makanan yang paling sempurna untuk juadah makanan kita tetapi ada kalannya anda perlu memisahkan kuning telur dari putih telur. Sama juga seperti cara mudah untuk mengupas telur rebus, terdapat juga banyak petua untuk memisahkan putih telur dengan mudah. Di sini ada satu tips perkongsian dengan menggunakan kaedah yang pantas dan mudah dan mungkin juga cara penyelesaian terbaik … iaitu menggunakan botol air!


Anda mungkin pernah melihat beberapa alat pemisah telur di kedai runcit yang menggunakan konsep yang sama tetapi mengapa perlu membelinya jika botol air sama berkesan dan percuma! Sedutannya saja sudah cukup untuk menarik kuning telur dari putih telur dan anda boleh menggunakan cara ini tidak  mengira berapa banyak kuning telur yang anda perlukan.


Sekirannya selama ini anda menggunakan teknik tradisional yang menggunakan jari anda atau sudu untuk memisahkan putih telur dari kuning telur, cara menggunakan botol air ini sangat mudah sehingga anda tidak akan mahu kembali ke cara tradisional. 


Saksikan video ini untuk mempelajari bagaimana untuk mengasingkan kuning telur dan putih telur dengan menggunakan botol air!


Kongsikan cara memisahkan kuning telur dari putih telur menggunakan botol air dengan rakan dan keluarga anda!




Posted by Ayu
Petrosains Blogger 


1 comment:

  1. Assalamualaikum wr wb. Saya Sangat berterimah kasih kepada Ustadz Abdul Nandar berkat semua bantuan yg diberikan saya sdh buka usaha dan memiliki beberapa Restoran ternama di Surabaya mengatakan ”Saya dulu seperti orang gila, bahkan hendak bunuh diri, usaha saya ditipu sahabat karib dan membawa lari semua uang saya. Saya pun harus menanggung hutang supplier dari usaha kontraktor yang dibawa lari teman saya. Kesana kemari minta bantuan gak ada yang nolong. Bahkan saya sudah keliling Indonesia untuk mendapatkan atau mencari pinjaman dan dana gaib, tapi untung di ujung keputus asa’an saya bertemu dgn Ustadz Abdul Nandar yang dikenalkan oleh adik ipar saya, akhirnya bliau menawarkan bantuan Dana Gaib tanpa tumbal/resiko diawal ataupun akhir dan dari golongan putih.setelah persyaratanya dilengkapi dan ritual selesai, MENGEJUTKAN !!!, saya mendapatkan dana gaib sebesar 700jt dihadapan saya. ATAU Anda Mau sperti sya silakan anda tlp Ustadz Abdul Nandar Di No 0853-3733-4757

    ReplyDelete